viernes, 28 de noviembre de 2008

KONTATZEKO ERA


Laxoan ez da tantuen bidez zanbatzen, jokuen bidez baizik; garai batean modalitate guztietan egin ohi zen bezala. Bederatzi jokutara jokatzen da, eta jokua partidutxo ttiki bat bezala da lau kintze edo tantutara jokatzen dena. 15, 30, 40 eta jokua dira tantuak. 40-ra berdindu ezkero, bi kintze jarraian irabazten dituen taldearentzat izanen da jokua.

  • NOLA EGITEN DIRA KINTZEAK?

Falta izanen da: bazterretako eskasetan edota hauetik kanpo botea eginten duen pilota; erdiko eskasa pasatzen ez duen sakea; jokalari berari bi lekutan jotzen dion pilota edo kide bati airez edo lehen botean; eta “atxikia”.

Kintzea lortuko da: zelai osoa zeharkatzen duenean pilotak; hau da, sakean dagoen taldeak pilota hondoko(fondoko) pareta jotzen duenenan, edota errestuak botiloa gainditzen duenean.


  • ARRAIAK

Modalitate guztitan bezalaxe, pilota airez edo lehendabiziko botean

jokatu beharra dago. Bi edo bote gehiago ematen dituenean ordea, pilotak jokuan jarraitzen du, plazaren bazterretatik atera arte edo barnean gelditua izaten den arte. Bi kasu hauetan, arraia gertatzen da. Ez da inoren kintzea izanen, gerorako (taldeek zelaiz aldatzen duten arte) jokatu gabe utziko de jokaldia baizik.

Zelaiaren aldaketa, bi arraia daudenean, edo arraia bat eta talde batek berrogei duenean ematen da. Orduan, arraiak jokatzen dira, gertatu diren orden berberean. Kintzea erabakitzen da, arraiaren marra gainditzen duen taldearen alde.

1 comentario:

txema dijo...

¿CÓMO SE HACEN LOS KINTZE?

Será falta:

Cuando la pelota dé el bote en la eskas de los lados o fuera

el saque no pasa de la eskas del medio

al propio jugador le toca dos veces o a un compañero a botepronto o de aire

cuando se retiene la pelota

Se logra un kinze

Cuando la pelota cruza toda la cancha

Es decir cuando el quipo que saca golpea la pared contraria, y el equipo que resta no la devuelve
o en el resto supera al botarria

ARRAIAK

Como en todas las modalidades la pelota se juega de aire o a botepronto

Cuando la pelota da dos o más botes, en cambio, se sigue jugando, hasta que sale de la plaza o el otro equipo la toca (la para) dentro.

En ambos casos aparece la arraia, no es un kinze para ningún equipo.

Será un jugada que se dejará para luego (hasta que los equipos cambien de campo) y el lugar donde se ha parado o por donde ha salido la pelota, marcará la línea que delimitará los campos de cada equipo al jugar la arraia

El cambio de campo se realiza cuando se logran dos arraia o un arraia y un equipo tiene cuarenta. Entonces se juega la arraia, en el mismo orden que han sucedido. El kinze se decide a favor del equipo que supera la jugada de arraia.